Hoe gaan we te werk?

HOE GAAN WE TE WERK?

Bij binnenkomst wordt de auto eerst uitgelezen, om deze te controleren op mogelijk aanwezige foutcodes. Hierna word er een proefrit gemaakt. Ons uitleesappatuur is hierbij aangesloten op uw voertuig en eventuele gebreken komen hierbij aan het licht.

Tijdens het aanvangsgesprek bespreken wij uw wensen en de mogelijkheden voor uw wagen. Het is mogelijk om bij het aanpassen van het programma meer de nadruk te leggen op economisch rijden, (zie ECO-Tuning) of juist op meer kracht boven- of onderin het  toerengebied, of beiden. Doordat wij onderdeel uitmaken van een netwerk aan softwarespecialisten, hebben we de beschikking over een enorm grote database. Al deze software is al getest geweest door ons of door één van onze collega’s.

Na het gesprek en de proefrit wordt de originele software uit de auto gelezen en gaan we deze bewerken. De aangepaste software wordt vervolgens weer in de auto geladen. Als dit is gebeurd, wordt er weer een proefrit gemaakt. De waardes die tijdens deze proefrit door testapparatuur zijn geregistreerd en opgeslagen, worden bekeken en geanalyseerd. Aan de hand van deze waardes wordt er eventueel nog een aanpassing aan de software gedaan, mocht dit nodig zijn.

De klant kan er echter ook voor kiezen om de wagen op de rollenbank te laten plaatsen; voor een “programma op maat”. De meerprijs voor deze optie is 100 Euro. Hierbij wordt de wagen op de rollenbank vastgesjord, waarna er diverse runs worden gemaakt. Blijken er nog aanpassingen in de software nodig te zijn (elke auto reageert tenslotte anders) dan worden deze gemaakt en maken we opnieuw een run totdat het gewenste resultaat is behaald.

Als eerste een run met de originele software. We testen op deze manier ook de huidige toestand van uw wagen. Uit deze meting komt het huidige vermogen en de conditie van het voertuig naar voren. Mocht alles in orde zijn en worden er geen (grote) afwijkingen geconstateerd, dan gaan we over tot het “chippen”.

Wanneer de gechipte software in de auto is geladen, maken we een 2e run. Blijkt er nog een aanpassing in de software nodig te zijn (elke auto reageert tenslotte anders) dan wordt deze gedaan en maken we de laatste run.

Met die wijzigingen die wij aanbrengen, kunnen uiteindelijk de prestaties en
het karakter van uw auto worden bepaald.