Testbank/Rollenbank

TESTBANK / ROLLENBANK

Door het gebruik van onze 4×4 rollenbank / vermogensbank kunnen wij onze klanten meer service bieden en direct zien wat de resultaten van onze aanpassingen zijn. R&N Engineering is van mening dat softwareontwikkeling / tunen zonder een dergelijke bank onmogelijk is. Het hebben van zo’n “rollenbank” is echt een must en wij zijn dan ook in het bezit van een zeer professionele Dynostar 4×4 vermogensbank. Ons model RC3300AWD is een volledig gesynchroniseerde AWD (All Wheel Drive) testbank. Steeds meer auto’s zijn voorzien van 4WD omdat het vermogen steeds verder toeneemt en de vraag naar veiligheid en grip (hiermee) stijgt. Om aan deze wensen te voldoen is 4×4 onontkomelijk. Gelukkig is de testbank van R&N Engineering hier óók op voorbereid. Door gebruik te maken van een verbinding tussen de voorste en achterste rollen zijn hier geen verschillen in wielsnelheid mogelijk. Of u nu een 2WD of 4WD voertuig komt testen, uw voertuig zal geen foutmelding geven. Niet alleen 4×4 auto’s vereisen overigens een 4×4 bank. Steeds meer moderne 2WD aangedreven voertuigen verlangen ook een 4WD rollenbank, aangezien het voertuig detecteert dat de achterste wielen niet mee draaien. De ECU verlaagt hierdoor het vermogen en zodoende kan men het werkelijke vermogen niet juist meten.

Qua maximaal te meten vermogen, lopen we met onze bank niet snel “op onze tenen”, aangezien onze bank tot 1340pk en bijna 3500NM koppel kan verwerken.

Wat zijn de voordelen van een testbank voor u als klant?
  • Alle auto’s worden individueel getuned en getest op onze rollenbank. Dit is nodig om tot het beste resultaat te komen en om er voor te zorgen dat de thermische en mechanische belasting van de auto niet zullen worden overschreden;
  • Alle auto’s worden vóór en ná de chiptuning getest op het vermogen, dit biedt zekerheid en duidelijkheid over de conditie van uw wagen en over de uitgevoerde chiptuning;
  • Als klant krijgt u een uitdraai mee met daarop de vermogensgrafieken van vóór en ná de chiptuning;
  • De verkregen vermogensstijgingen zijn “real” géén giswerk;
  • De verkoopprijzen in onze prijslijst zijn inclusief montage, BTW en minimaal 2 “runs” op de rollentestbank;
  • Dipjes en hikjes die op het gevoel nauwelijks waarneembaar zijn, kunnen worden getraceerd.

Door deze werkwijze zijn wij misschien iets duurder dan tuners die een standaard chiptuning verrichten en geen eigen rollentestbank hebben, maar dit betaalt zich volledig terug in de rijeigenschappen!

MEDIA